Moto dan Prinsipku..hoho

Moto dan Prinsipku..hoho

Assalamu'alaikum

Alhamdulillah! Thank You Allah!

Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, February 24, 2011

Aq dah join!

Assalamu'alaikumwarahmatullahiwabarakatuh.... jom pakat join ramai2..



SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH


Edit


Tuesday, February 22, 2011

promo..


Assalamu'alaikumwarahmatullahita'alawabarakatuh.
juz wanna promo my new blog..plizz2 join me..hehe..
blog ni aq uat untuk aq tulis n karang cite coz sbenonye aq ni minat mengarang..
hehe.x paksa pun..lau wase nak join bleh join..
n aq nak cite gak tentang prasaan malazku skarang ni...
aq malaz nak g wimozad esop! malaz yg amat! coz the most memalukn moment I had hari tu.. aq da jatuh moto...huhu..malu nye.. mula2 memang xde pape..p sampai umah je..ambik ko.. lebam sana sini.. key r..had to out now...daa..tata...
sbelum tu..jgn lupa visit tau...http://humairanamaku.blogspot.com/

Thursday, February 17, 2011

best lagu ni!

salam blog! lame dah care lagu ni..akhirnya jumpe gak.. macammana nak jumpa, memang mula2 ingat opick yg nyanyi..last2 nowseeheart yang nyanyi.. anyway tu empunye blog KEPALA BERGETAR coz ade lirik ni.. first time dgr kat tv3.. best nye.. jom nyanyi... sambil berselawat! InsyaAllah.. Arrahman akan kurniakan byk pahala untuk kita!





Lirik lagu Nowseeheart - Selawat Atasmu
Lagu: Mujahid Abdul Wahab
Lirik: Mujahid Abdul Wahab, Idzhar Jumali, Khairil Azrin, Iman, Mie & Bob.
Hakcipta Lagu & Lirik: Gurindam Cipta 

Solla ‘alaikallah..Yaa Rosulallah
Solla ‘ala Rosulillah..Muhammad Mustofa

Ada satu bintang
Sinarnya berseri
Cahaya atas cahaya
Empat yang utama


Solla ‘alaikallah..Yaa Rosulallah
Solla ‘ala Rosulillah..Muhammad Mustofa

Satu menyampaikan
Dua amanah
Tiga bijaksana
Empat membenarkan

Solla ‘alaikallah..Yaa Rosulallah
Solla ‘ala Rosulillah..Muhammad Mustofa

Jangan kita ragu
cubalag sedaya mampu
Ikuti sunnahnya
Hidup kan bererti

harap same2 layan selawat ni..

Sunday, February 13, 2011

Sehelai Bulu Mata Jadi Saksi Untuk Ke Syurga...

~ Bismillahirrahmanirrahim ~


Diceritakan di hari pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Dia dituduh bersalah kerana mensia-siakan hidupnya di dunia utk berbuat maksiat. Namun begitu dia berkeras membantah,
“Tidak demi langit dan bumi,sungguh tidak benar. Saya tak pernah malakukan perkara itu…”
“Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul² telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa”
Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu merenung segenap penjuru ruang yg ada. Kemudian dia pun menyanggah, 
“mana saksi2 yg engkau maksudkan? disini tiada sesiapa melainkan aku dan suaramu sahaja.”
Jawab malaikat, “Inilah saksi-saksimu…”
Tiba-tiba mata berbicara,“Saya yang memandang,”
disusuli dengan telinga,“Saya yang mendengar perkara itu”
Hidung pun tidak ketinggalan,“Saya yang mencium”
Bibir pun mengaku dengan slumbernye,“Saya yang merayu”
Lidah menambah dengan berani,“Saya yang menjilat dan menghisap”
Tangan tanpa malu meneruskan,“Saya yang meraba dan meramas”
Kaki pula menyusul,“Saya yang berjalan dan berlari semasa itu”
“Nah,kalau dibiarkan kesemua anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu,” ujar malaikat. 
Orang tersebut x dapat membuka sanggahnya lagi. Ia berputus asa dan amat berduka kerana sebentar lagi ia akan dihumban ke dalam neraka jahannam.. Padahal ia amat berharap agar segala perbuatan jahatnya dapat diselindungi. 
Tatkala dia sedang dilanda kesedihan, tiba-tiba terdengar satu suara yg amat lembut dari sehelai bulu mata berbunyi, 
” Saya pun ingin mengangkat sumpah untuk menjadi saksi dalam perkara ini.”
Malaikat menjawab dengan tenang,“Silakan wahai bulu mata”
“Terus terang sahaja, menjelang ajalnya pada satu malam yang hening, aku pernah dibasahi dengan juraian air mata penyesalan mengenangkan segala perbuatan keji yang telah dilakukan.Bukankah rasulnya telah berjanji, apabila ada seorang hamba yang ingin bertaubat, walaupun sehelai bulu mata sahaja yg dibasahi dengan air mata, demikian itu diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? 
Maka, saya sehelai bulu mata, berani tampil sebagai saksi bahawa dia telah bertaubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan.”
Dengan kesaksian bulu mata itu, orang tersebut dibebaskan dari neraka dan segera dihantar ke syurga:
“Lihatlah hamba Allah ini masuk syurga kerana pertolongan bulu mata..”

Syaitan sentiasa membisikkan supaya melakukan dosa, menangguhkan taubat sehingga sampai ke akhir hayat. Syaitan sedar, sebesar mana dosa yang dilakukan oleh anak Adam dan kemudian bertaubat, Allah tetap menerima taubat itu.


Bagi memastikan misi syaitan meletakkan manusia dalam neraka ialah dengan cara mengelakkan manusia daripada bertaubat. Kerja jahat syaitan untuk menempatkan manusia bersamanya di neraka menjadi sia-sia jika manusia bertaubat. 


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah tetap menerima taubat hamba-Nya, selagi roh belum sampai di kerongkong (hampir sangat dengan ajal).” (Hadis riwayat Tirmizi)  


Yakinlah bahawa Allah itu Maha Pengampun dan berusahalah untuk bertaubat dengan taubat nasuha. Ia akn menjadi penghalang diri kita dari dimamah api neraka dan syurga akn menanti kita..InsyaALLAH..


Allahu 'alam.. 





*aq plak ambil dr blog ni: http://tarbiahgeneration96.blogspot.com

Friday, February 11, 2011

best ngat mengusik..

salam...semua..
 lamenye x update blog... nak uat camne, buzy sokmo lately.. haha...best tau ngusik ni..nak2 kalau yg diusik tu mudah terusik..haha.. sbgai contoh, spupu yang aq anggap sebagai adik aq sbb aq yg jage dyorg smenjak mak dyorg terpaksa dirawat sebagai salah seorang pengidap tumor otak.. sedih memangla sdih mengenang kan nasib dyorg ni.. terpaksa fly ke semenanjung.. jauh dari mak... dahla kecik2 lagi.. yang sulung baru darjah empat.. yang tengah baru darjah dua.. tapi dyorg ni sama saiz je..sampai kadang2 org slalu je tanye..dyorang ni kembar ke?.. dah naik boring dah jawab.. dyorg pun dah bosan dah dengan soklan mcm tu.. and yg last @ bangsu br je 5 tahun and the only boy..
haa.. yang aq nak cite skarang ni..pasal si bongsu.. name dye Akmal Naqib Bin Kamarudin.. orgnye cute je.. ske sgt menangis... usik ckit pun dah nangis.. tu yg aq ske sgt usik dye ni.. dyorg panggil my mom umi..same mcm dyorang panggil umi dyorg.. satu hari tu, adik aq pun ckp mcm ni.. "ni bukan umi naqib, ni umi kakak epah n kakak elah" ( sambil peluk umi kitorg)... dye apalagi, terus meraung kat c2 jugak.. haha.. mula2 memang r kite fhm knape si Akmal Naqib ni suke sgt nangis..maybe sbb baru tukar tempat..masih x bleh sesuaikan diri n byk lagi...tp..ble lame pun still ske nangis..br kitorg tahu, sikap semulajadi dye.. memang ske nangis n ngadu.. haisy x faham aku.. key r.. tu je yg nak bg tau.. nak letak pic si naqib kat cni tapi wayar usb my handphone plak xde.. lenkali r..k.. thats all for today..thankz all coz reading...daa..adios..salam..